someonenew.blogg.se

Hej! Är en tjej på 15 år och älskar hästar, Älskar att fota och sjunga! Ah de var väl lite om mig. Hoppas ni gillar min bolgg och läser de! <3

12-01-2013

Publicerad 2013-01-12 16:34:29 i Allmänt,

Igår var jag somsagt hos simon med amanda o koffe osså kollade vi typ film o lyssnade på musik osså och bara hade allmänt mysigt! Sen typ strax innan 23 drog ja hem osså, men sen i morse vaknade jag typ vid 08:40 o vid 9 så kom johanna o hennes mamma o hämtade mig så drog vi upp till ribbersberg där tenhultsnaturbruksgymnasiums stall ligger där vi hade fått en ridlektion för att testa deras hästar ifall man vill gå där i höst. Dom har bara storhästar o de e alltid kul eftersom jag är van vid att rida ponny , men ialla fall så var de två grupper, en med 4 i o en med 5 i och en grupp började med hoppning och min grupp började med dressyr sen efter typ halva tiden bytte vi så min grupp hade hoppning och den andra gruppen hade dressyr och även då fick man byta häst med nån annan så man fick testa 2 olika hästar! Jag hoppade iallafall 110cm sen fick ja inte hoppa högre med den hästen jag hade, mend det var ändå riktigt kul och man lärde sig riktigt mycket nya saker. Så ridlektionen var 2,5 timme så efter de nu är jag ganska reält trött även att ja har vart hemma ett bra tag nu!
 
Men nu när jag vart hemma så har jag inte gjort nått typ messt bara chillat o sackade oxå lite med min pysslig innan, riktigt länge sen man gjorde det, för när vi var små/mindre var vi riktigt nära vänner och var med varandra varje dag nästan men nu när vi blibit äldre båda två har vi väl glidit ifrån varandra...synd men ska iallafall ta o va med henne nån dag snart, så det ska bli kul!
 
Men iallafall ikväll kommer farmor hit o ska äta middag med oss, alltid trevligt. Men sen ska ja nog dra på nån bra film eller bara lyssna musik och ta det lugnt för är riktigt tröt.
 
Imon blir det nog oxå till att bara ta det lugnt och sen kanske jag och Amanda ska åka och träna men vi får se hur de blir med den saken.
 
Som ni kanske har märkt så har jag bloggat väldigt mkt osså nu men de är för jag har laddat ner bloggappen på mobilen så jag kan blogga under dagarna när jag sitter i skolan och så, men det är väl alltid bra.
 
 
Nu ska jag iallafall inte tråka ut er mer för detta blev ett ganska långt inlägg idag!
Men jag bloggar mer senare!
 
PUSS HEJ!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela